måndag 6 oktober 2008

jag var rädd!

Hejhej :)
Idag har skolan "brunnit", nej så var det inte, det var typ aska i ventilen eller något, så det kom en massa rök, och luktade, och till slut gick brandlarmet.
My story:
Jag var på idrott, var precis klart, och gick ut med matilda, jag hade väldigt bråttom till min sånglektion, då kom några i pararellklassen och sa att det brann i skolan. Jag trodde dom inte först, det såg ju normalt ut.. men sen såg jag att alla i skolan stog på grusplanen, där man ska stå om brandlarmet går.. så jag gick dit, heddi sa att brandlarmet hade gått och att det förmodligen var något med ventilationen. Strax därefter kom brankåren, ambulansen och polisen, alla som jag pratade med verkade vara ganska rädda, det var jag faktiskt också, eller kanske inte rädd, men det var ju så att man visste inte riktigt vad som pågick, och jag var rädd att mina saker skulle brinna upp :S hehe.. Sen gick brandsnubbarna in i skolan, dom tog fram vattenslangar och en massa, sen kom dom ut med en "sak" som var helt bränd.. Vi trodde att det var ett skåp,, men såg sen att det var en fläckt typ.. vi fick vänta i minst 45 minuter, efter en stund fick i gå in, allt luktade brännt, men som tur var såg man inga skador inne i skolan, det var alltså inte så allvarligt som vi trodde. Vi fick sluta tidigare pga lukten, många fick huvudvärk, och våran lärare hade ont i huvudet, så vi åkte hem med mamma :D
Nu har jag precis kommit hem från jennifer, vi har gjort SO, vi ska nämligen ha prov nästa vecka.. nu måste jag plugga matte för att det är prov i morgon (den svåra delen) :S
Sen ska jag förmodligen ut och gå med FannyBanny :D

Ha det super,
btw: gillar ni mina vackra bilder på my förra inlägget? ;P
xoxo/emelie

1 kommentar:

My sa...

haha, tur att det inte blev ngn skada på skolan;P haha

Om mig

Mitt foto
Sweden
Jag är en tjej som är 14 år och bloggar, inte så mycket visserligen men det kan jag ändra på :D Mina intressen är Kompisar, Scrapbooking, Sjunga. Här skriver jag om min vardag :D